S více než 1 miliardou aktivních uživatelů je Instagram jednou z nepopulárnějších sociálních sítí pro propagaci byznysu, rozšíření dosahu na nové publikum a uvedení značky do podvědomí nových potenciálních zákazníků. Právě proto by měla být Instagramová strategie součástí vašeho marketingového plánu. Začít s její realizací můžete i před zavedením aktivních webových stránek.
Jak přispívat na Instagram
1)Klikněte na tlačítko + v horním rohu obrazovky.
-
Vyberte si fotku nebo video z vaší galerie.
-
Ořežte obrázek.
-
Vyberte si filtr.
-
Upravte obrázek.
-
Napište popisek.
-
Použijte hashtagy pro optimalizaci příspěvku.
-
Označte přátele.
-
Přidejte emotikony.
-
Upravte příspěvek.
PRAVIDELNOST
Konzistence přispívání je důležitá pro získání dostatečného publika a oslovení zákazníků, ale konzistence vám nepomůže, pokud nebudete vědět, jak na to.
Více fotek
Mimo klasické fotky můžete přidat i několik obrázků najednou, kdy mohou uživatelé jednotlivými fotkami listovat. Možnost výběru více fotek najdete při výběru médií v pravém dolním rohu.
Oříznutí
Fotky na Instagramu nemusí být pouze čtverce. Než fotku přidáte, můžete si ji přiblížit či oddálit dle vaší potřeby, aniž byste porušili strukturu Instagramové zdi.
Filtry
Filtry na Instagramu jsou už v dnešní době docela pasé. Nicméně Instagram stále nabízí 24 filtrů, jejichž intenzitu si také můžete podle potřeby upravovat dvojitým kliknutím na filtr nebo dále i kouzelnou hůlkou na horní části obrazovky.
Úprava
Pokud umíte pracovat s expozicí, kontrastem a dalšími faktory úpravy fotky, můžete napravo kliknout na “Upravit” a dále fotku upravovat podle vašich představ. Upravit se dá sklon obrázku, jas, kontrast, struktura, teplota, sytost, barva, vyblednutí, stíny a zvýraznění, přidat se dá vinětace nebo Tilt Shift nebo můžete obrázek více zaostřit.
Upravit
Tento nástroj umožňuje otáčet obrázek kolem jeho středu a naklonit jej tak nalevo či napravo.
Jas
Pomáhá zesvětlit nebo ztmavit obrázek. Posunutím selektoru doleva fotku ztmavíte, doprava zesvětlíte.
Kontrast
Pomáhá zvýšení intenzity barev obrázku. Pokud selektor posunete doleva dosáhnete nízkého kontrastu, který způsobí, že bude obrázek působit více ploše. Napravo kontrast zvýsíte a dodáte tak obrázku intenzitu.
Struktura
Přidává do vašeho obrázku HD efekt a pomáhá vytáhnout detaily. Táhnutím selektoru doprava budete přidávat více a více detailů a struktury.
Teplota
Pomáhá upravit celkovou teplotu barev obrázku. Upravit ji můžete jak do teplých tak do studených tónů. Selektor je umístěn na barevné ose, která vám pomůže snáze se zorientovat.
Saturace
Tento nástroj slouží k úpravě saturace barev vaší fotografie. Přesunutím selektoru úplně nalevo dosáhnete monochromatického vzhledu, napravo naopak získáte výrazně saturované barvy.
Barva
Instagram nabízí hned několik barev jako možná překrytí vašeho obrázku. Barvu si jednoduše vyberete a stejně jako u filtrů můžete nastavit její intenzitu.
Vyblednutí
Tento efekt zjemňuje černé tóny vaší fotografie a často jí tak dodává retro nebo zastaralý vzhled. Tažením selektoru doprava efekt zesilujete.
Zvýraznění
Zvýraznění zvyšuje intenzitu prosvětlených částí fotografie. Přesunutím selektoru doleva prosvětlení fotografie ztlumíte, doprava jej zvýrazníte.
Stíny
Stíny jsou opakem zvýraznění. Tímto nástrojem upravujete intenzitu stínů na fotografii. Selektor na levé straně způsobí výrazné ztmavení stínů a na pravé straně stíny výrazně zesvětlí.
Vinětace
Klasická viněta ztmavuje rohy obrázku s ponecháním kruhu uprostřed. Posouváním selektoru si můžete vybrat, jak výraznou vinětu chcete.
Tilt Shift
Slouží k rozmazání rohů obrázku a to buď v lineárním nebo kruhovém stylu.
Zaostřit
Pomáhá vyzvednout určité detaily fotografie a zintenzivnit tak celou fotku, která pak působí dramatičtěji.
POPISEK
Napište si kreativní popisek, který optimalizuje váš příspěvek a přitáhne více uživatelů. V popisku je důležitá kreativita, originalita, ale i optimální délka. Doby kdy k fotce na Instagramu stačilo přidat jen hashtagy jsou tytam. Na druhou stranu Instagramoví uživatelé ale nutně nemusí být v náladě na dlouhé čtení. Shrňte svou myšlenku stručně, ale zahrňte všechny důležité informace v zajímavém podání.
HASHTAGY
Spousta uživatelů využívá možnost hledat na Instagramu skrze tagy nebo dokonce některé tagy přímo sleduje. Je tedy důležité si zjistit, jaké hashtagy jsou klíčové pro vaši cílovku. Používejte pouze relevantní tagy a přesto, že jejich počet je spekulativní, pohybuje se někde mezi 3-5 tagů na příspěvek. Nepoužívetjte tagy, které nesouvisí s vaší firmou nebo zacházejí do velkých detailů.
OZNAČENÍ
Pokud máte možnost na fotce označit kolegy, sledující, zákazníky, partnery atp. určitě to udělejte. Nově Instagram nabízí i možnost přidat spolupracovníka. V tomto případě bude moct spolupracovník příspěvek rovnou sdílet na své zdi a lajky, komentáře a další reakce s vámi sdílet.
LOKACE
Nebojte se označit lokaci, ve které se zrovna nacházíte. Mimo to, že se vaše příspěvky budou pod touto lokací objevovat, dají se tak i poměrně spestřit. Kromě klasických lokací jako Olomouc, Brno, Svémyslice a další geografické polohy se dají na instagramu najít polohy jako “Somewhere Over The Rainbow”, “Almost There” a další, které můžete v příspěvku využít.
EMOTIKONY
Kromě toho, že nám emotikony dlouhou dobu pomáhají se zobrazením emocí v psaném textu, v dnešní době jich máme dostatek jen pro zpestření textu. Nebojte se relevantní emoji použít pro vaše příspěvky. Mrkněte se s námi na ty nejpopulárnější:
-
❤️
-
😍
-
😘
-
😂
-
😊
-
😎
-
💕
-
😉
-
💋
-
👍
Najděte si v emotikonech rovnováhu. Není od věci si příspěvky vylepšit o pár, ale nic by se nemělo přehánět. Velké množství emotikonů může působit na mnoho lidí špatně, chaoticky nebo infantilně.