Dvě velké internetové společnosti se chystají zaměřit na zvýšení ochrany soukromí svých nezletilých uživatelů.
Google oznámil zvýšení ochrany soukromí pro své dětské a mladistvé uživatele. Společnost bude blokovat reklamy založené na věku a pohlaví osob mladších 18 let, stejně tak plánuje Google rozšířit restrikce zobrazování citlivých témat pro teenagery.
Stejně tak i TikTok se ke své roli mladé sociální sítě postavil zodpovědně a vydal obdobné prohlášení. Mimo jiné se chystá pro teenagery omezit oznámení push a to konkrétně večerním časovým limitem. Uživatelé ve věku 13-15 let budou poslední upozornění dostávat ve 21 hodin a starší nezletilé publikum ve věku 16-17 let pak ve 22 hodin. K této aktualizaci navíc přibývá i vylepšení kontroly nad shlédnutími a stáhnutími videa, stejně jako kontrolu nad tím, kdo může uživatele kontaktovat přes zprávy.
Podle blogu společnosti tyto změny jsou plněním jejich závazku k vytvoření bezpečného prostředí pro komunitu uživatelů. Nadále také pracují s organizacemi pro mládež na námětech pro lepší přizpůsobení aplikace její mladé komunitě.