Influencer marketing se dá nazvat také jako využití vlivných lidí pro propagaci služby či produktu a tento způsob reklamy se šíří primárně po sociálních sítích. Vydělávat si blogováním je pořád velice populární. Žijeme ve světě, kde je v influencery vkládána velká důvěra a proto jsou velice často schopni ovlivnit názor spousty potenciálních zákazníků. Právě proto se spousta firem snaží influencery oslovit a zahájit s nimi spolupráci na reklamě.
Průzkum The Influencer Marketing Hub ukazuje, že v USA firma vydělá za jeden dolar utracený na influencer marketingu 5,2 dolarů na produktu / službě a firmy nejen v USA, ale i u nás plánují do influencer marketingu i do budoucna investovat více peněz.
Možná se ptáte proč. Správně zvolený influencer může být opravdu výhodným a velice efektivním způsobem reklamy. Lidé věří dalším lidem a jejich zkušenostem více než společnostem a značkám. Influenceři si se svými sledujícími vytvářejí “přátelský” vztah, skrze který působí jako kamarádi doporučující oblíbený produkt. Jejich důvěra vybudovaná s publikem může prodat váš produkt mnohem lépe než stovka billboardů.
Nejpopulárnějším odvětvím influencer marketingu je určitě lifestyle. Pokud prodáváte oříšková másla, bio potraviny nebo máte cukrárnu s výbornými dortíky, food bloggers jsou vaši kamarádi. Pokud vlastníte butik s trendy módou, prodáváte vlastnoručně vyrobené šperky či ručně malované šátky a tašky, podívejte se do světa fashion bloggerek. Začali jste vyrábět skvělou přírodní kosmetiku? Ozvěte se beauty gurus. Dali jste se na háčkovaná zvířátka do dětských pokojíčků? Mama bloggerky mají poměrně silné základny sledujících. Zkrátka a dobře nesčetně produktů se dá s dobrým influencerem a dobrým plánem prodat.
Výběr influencera je ale taky důležitý. Hledáte někoho, kdo váš produkt odprezentuje dobře, hezky a tomu správnému publiku. Influenceři jsou přece jen také byznysmeni a za propagaci si berou peníze, proto ty vaše chcete investovat do influencera, který do propagace produktu investuje nějaký čas a opravdu vám pomůže získat si nové zákazníky.
I Webzilla vám může pomoci najít a spojit se s ideálními influencery pro vás, zajistit vám co nejvýhodnější nabídku a poradit vám s formou, produkty, akcemi či sestavením obsahu reklamy.