Newsletter je skvělým způsobem, jak si získat stálé zákazníky. Pokud se vám podaří e-mail marketing dobře uchopit, máte velkou šanci na úspěch. E-mail marketing formou newsletteru je totiž mnohy efektivnější než placené reklamy ve vyhledávačích či na sociálních sítích.
Newsletter je e-mail pravidelně přicházející všem, kdo se například na vašich stránkách přihlásili k jeho odběru. Tento e-mail by měl mít nějakou informační hodnotu ať už se jedná o novinky, články nebo rady a tipy. Vaším cílem je podat relevantní informace týkající se vašeho odvětví a přesvědčit tak odběratele, že jste skutečnými experty.
Typy newsletterů mohou být příspěvky na blogu, case studies, blížící se události a mnoho dalšího. Klíčové ale je, jaký obsah zajímá právě vaše potenciální zákazníky a co jim tedy můžete v rámci newsletteru nabídnout. Nic se nerovná neúspěchu jako vytvoření newsletteru jen proto, abyste měli newsletter.
Pokud hledáte inspiraci, pro váš e-mail marketing, máme tu pro vás pár hned několik tipů, jaké newslettery rozesílat:
- Shrnutí populárních příspěvků či videí.
- Nabídky pracovních pozic.
- Nové case studies nebo představení nových produktů.
- Členské slevy a akce
- Rady a tipy
- Novinky z odvětví
- Citáty
- Výsledky průzkumů z vašeho odvětví
- Informace o firmě a zaměstnancích (výročí, narozeniny, povýšení….).
- Seznamy zajímavostí (např. 10 skvělých lokacích na dovolenou 2022).
- Fotky a videa sdílené vašimi zákazníky.
- “Za scénou” vaší společnosti.
- Měsíční rekapitulace.
- Často kladené dotazy.
- Nadcházející webináře nebo nahrávky uplynulých.
Design newsletteru je také důležitý a hraje svou roli při oslovení zákazníka. Nezbytné je tedy zahrnout:
- Logo.
- Hlavní obrázek nebo jiný poutavý vizuál.
- Nejdůležitější články/informace by měly být v horní části.
- Doplňující obsah a propagační odkazy.
- Zápatí s linky na soc. Sítě a informacemi o odebírání newsletteru.
I v designu newsletteru byste měli počítat s brandem vaší společnosti. Zpracujte vizuální podobu e-mailu tak, aby odpovídala i designu vašich webovek, loga, sociálních sítí a jiným formám prezentace. Chcete totiž, aby i vaše newslettery byly snadno rozpoznatelné. Máme pro vás hned několik nápadů, které vám pomůžou s vytvořením designu líbivým pro vaše odběratele:
- Ostré a kvalitní obrázky.
- Logo, ikony a text.
- Memes či videa.
- Dobře viditelná tlačítka s odkazy a chytré rozmístění/hierarchie.
- Ujistěte se, že váš newsletter není ani moc dlouhý ani moc krátký.
Newslettery jsou opravdu populární a efektivní formou propagace vaší společnosti. Nebojte se tedy podívat se na populární aplikace pro rozesílání newsletterů a zkuste si vymyslet ten ideální pro vás.