Blogovat či neblogovat? To je oč tu běží. Spousta lidí dneska na blogy zanevřela, ale blogosféra je i u nás stále poměrně široká a až 7 z 10 zákazníků najde společnost na základě blogu. Psát užitečné články, které vaši zákazníci využijí se tedy vyplatí. Ale jak na to?
Co takový jeden z deseti blogerů dělá?
Píše články o alespoň 2000 slovech. Používá alespoň 7 vizuálů na příspěvek. Napíše si alespoň 7 konceptů pro titulek k jednomu článku Pracuje s několika editory. Pracuje s influencery u většiny článků
A co jeden z pěti?
Stráví více než 6 hodin psaním jednoho článku. Přidává do článku video. Publikuje články více než jednou týdně.
Jak dlouho trvá napsat bloggový článek?
Jeden článek trvá v průměru 3 hodiny a 55 minut. Počet slov i hodin strávených nad článkem pravidelně roste, což je vzhledem k přímé úměře logické. Stejně tak jako fakt, že blogové články už nevycházejí tak často, jako tomu bylo dříve, dává vzhledem k počtu slov smysl. Pravdou je také, že blogeři, kteří článku věnují více času a napíšou více slov jsou mnohem efektivnější a mají lepší výsledky, než blogeři, kteří postují pravidělně, ale u článků upřednostňují kvantitu před kvalitou. Většina článků na webu má dnes v rozmezí od 500 do 1000 slov, nejlépe si ale vedou články, které mají opravdu až nad 3000 slov.
Jak často blogeři přispívají?
To se u většiny liší. Přispívat můžete týdně / co dva týdny / jednou měsíčně. Jak už bylo řečeno, bloggeři už nefungují na denní bázi přispívání a raději vytvářejí méně, ale o to hodnotnější obsah.
Jaký obsah bloggeři publikují?
Návody, tipy, triky a obečně vzdělávání panují obsahovému marketingu. Velké popularitě se tedy těší tzv. “How to” články aneb “Jak na…”. Nejčastěji se proto v blogosféře můžeme setkat s různými přehledy, infografikami, webináři, rozhovory, názorovými články, průvodci a e-knihami, novinkami a trendy a spoustou dalšího obsahu, který má pro čtenáře ve výsledku velkou informační hodnotu.
Článek není jen moře textu
90% blogerů také ke svým článkům přidává obrázky, něco málo přes 50% přidá statistiky a grafy, video ale ke článku nahraje pouhých 25% blogerů, což je vzhledem k rostoucí síle tohoto formátu na internetu zajímavý fenomén. Vizuální obsah je obecně na internetu velmi populární, přesto pouze malé procento blogerů přidá ke svému článku více než 10 obrázků či fotek. Právě tito lidé ze svého chytrého rozhodnutí získávají nejvíce. Články s více než 10ti vizuály patří mezi ty nejefektivnější. Když přijde na titulky, málokdo je ochoten strávit nějaký ten čas navíc nad výběrem toho ideálního. V průměru si blogeři napíší zhruba 2-3 návrhy na titulky, lepších výsledků se ale vždy dočkají ti, kdo nad titulkem stráví více času a konceptů sepíšou mnohem více.
Otázka propagace
Propagace hýbe světem. Průměrný článek se skvělou propagací bude mít více přečtení než skvělý článek s průměrnou propagací. Blogy tedy nejčastěji propagují své články skrze sociální sítě. Mnoho z firemních blogů spoléhá také na nastavení SEO nebo-li optimalizace pro organické vyhledávání, velké procento také využívá e-mail marketingu, ale spolupráce s influencery či placená reklama je už v tomto případě populární méně. To ale neodpovídá efektivitě. Největší sílu má v tomto případě influencer marketing a placená reklama, sdílení na sociálních sítích je podle statistik efektivní nejméně, ale je to jednoduché. Sdílet něco vám zabere pár kliknutí, zatímco placená reklama může být drahá a influenceři taky nepracují zadarmo. Nehledě na to, že influenceři si spolupráce vybírají a tím pádem je také musíte najít.
Ví bloggeři jak na on-line marketing?
Ne všichni blogeři se zaměřují na SEO. I když drtivá většina má nějaké ponětí o tom, co to znamená a občas použije klíčová slova, v obecném měřítku není SEO na blozích používáno tak často. Přesto články, které optimalizaci pro vyhledávače používají často, prokazují mnohem větší čtenost než ty, které jej nevyužijí. Zajímavé je, že konzistentně za dobu existence blogosféry nemají blogeři potřebu kontrolovat Analytics a obecně statistiky. Jen zhruba polovina blogerů nástroje na měření dosahu a zájmu používá.
Jak tedy na ideální blog?
Během psaní tohoto článku jsme došli hned několika výsledkům.