Ty časy, kdy se dalo jedním dobrým příspěvkem získat organicky nekonečné dosahy, jsou již součástí historie. Dnešní marketéři na ně mohou jen nostalgicky vzpomínat.
Algoritmus na sítích se postupně rozvinul takovým směrem, že organicky už firmy nejsou schopny získat potřebný dosah. A proto se každý den marketingové týmy snaží přijít na to, jak příspěvky dostat alespoň mezi sledující zákazníky.
S více než třemi miliardami uživatelů se sociální sítě staly přehlcenými všemožným obsahem, který zaplavuje sítě v takové míře, že se zásadně snížil počet příležitostí pro oslovení uživatelů. Na vaší zdi můžete vidět spousty videí, obrázků a dalšího obsahu a prorazit v tomto množství není tak jednoduché jako dříve.
Nutné je tedy říct, že bez placené reklamy se dá v dnešní době jen těžko obejít. A jeden z efektivních způsobů je tzv. “Boostování” nebo-li propagace příspěvků.
CO TO ZNAMENÁ “BOOSTOVAT” PŘÍSPĚVEK?
Propagace na sociálních sítích zviditelněním jednoho z již publikovaných příspěvků pro vaše sledující a doporučené i zacílené publikum. Bude se na zdi příspěvků ukazovat jako “Sponzorováno”.
1. Klikněte na tlačítko “Propagovat”
2. Vyberte cíl:
Předtím než nastavíte propagaci, chcete si určit její cíl, kterým mohou být nové návštěvy profilu, návštěvnost webu nebo shlédnutí. Na základě toho jaký je cíl vašeho příspěvku si vyberete nejvhodnější možnost.
3. Vyberte publikum:
-
Automatické = bude vysílat reklamu uživatelům s podobnými charakteristikami jako mají vaši aktuální sledující.
-
Místní = cílí na publikum ve specifické lokalitě.
-
Manuální = targeruje specifické osoby, místa a zájmy.
4. Nastavte budget a trvání kampaně
Instagram vám sám spočítá míru dosahu a zájmu při specifickém budgetu i trvání kampaně.
1. Vyberte příspěvek, který chcete propagovat.
2. Klikněte na tlačítko “Propagovat”.
3. Nastavte cíl vaší propagace
Facebook nabízí hned několik možností s jakým cílem příspěvek boostovat.
4. Vyberte si “výzvu k akci” z nabízených možností.
5. Vyberte detailní zacílení
Cílit můžete buďto podle automatického zacílení Facebooku nebo si sestavit vlastní cílovou skupinu z nabízených možností.
6. Nastavte budget a trvání kampaně
Stejně jako Instagram i Facebook je schopen v rámci nastavování odhadnout předpokládaný dosah propagace.
PROČ NEMOHU PROPAGOVAT SVŮJ FACEBOOK PŘÍSPĚVEK
Pokud příspěvek nejde propagovat, je možné, že jde proti Facebookovým zásadám pro reklamu.
Zde jsou dvě běžná vysvětlení:
- Váš příspěvek zahrnuje jazyk narážející na „osobní atributy“, jako je rasa, pohlaví, sexuální orientace, náboženství konkrétních skupin lidí.
- Váš příspěvek vytváří domněnky o osobě, která jej čte, frázemi jako „Jste...“ nebo „... ve vašem okolí“.
KDY BOOSTOVAT PŘÍSPĚVKY
I když na propagaci neexistuje žádná kouzelná formulka, existují situace, kdy se zkrátka vyplatí příspěvky boostovat.
Velice často vás Facebook sám upozorní na příspěvek s potenciálem a není od věci tuto pobídku poslechnout, abyste dosáhli na širší publikum než doposud.
I když ale nejste Facebookem přímo vybídnutí k propagaci příspěvku, vyplatí se příspěvky nadále propagovat. Nedoporučuje se ale propagovat příspěvek déle než 7 dní v kuse, protože můžete vaše publikum snadno otrávit a působit jako spam.
- Vzhledem k tomu, že Twitter u nás nemá českou verzi je třeba u příspěvku kliknout na “View Tweet Activity”.
- Klikněte na “Promote Tweet”.
- Nastavte cíl propagace.
- Upravte si cílové publikum - můžete tak učinit na základě lokace (stát, provincie/region, metropole), věku (13-55+) nebo pohlaví.
- Nastavte si budget.