Není žádným překvapením, že v dnešní době čtou lidé méně a méně. Obzvláště, když přijde na sociální sítě, uživatelé ve většině případů hrají tzv. game of scrolling a zaujmout je není tak jednoduché jako dřív.
Jak si získat nové čtenáře na vašem firemním či osobním blogu? Víme, jak vám pomoci napsat ideální titulky vedoucí od přečtení až k profitu.
1) Slibte něco
Každý uživatel zvažuje před kliknutím na článek jednu věc: “Je získaný benefit z přečtení článku vyšší, než cena času, který mu věnuji?” Pointou titulku je tedy přesvědčit uživatele, že pokud na článek klikne a přečte si jej, bude pro něj natolik přínosný, že se tím ztracený čas vykompenzuje. Slíbit mu, že přečtení článku nebude vnímat jako plýtvání vlastním časem. Zeptejte se sami sebe z pohledu čtenáře: “Co z toho budu mít?”
2) Poutavé kombinace slov
Podle průzkumu S.Raysona zaměřeného na titulky na internetu a sociálních sítích existuje pravidlo v kombinaci slov titulku, které zaručuje prokliknutí na článek v poměrně velké míře. Tzv. trigrams jsou tak využívány spoustou firemních blogů napříč internetem a Rayson zjistil, které jsou ty nejefektivnější. Pojďme se podívat na to, jaké jsou ty nejlepší české ekvivalenty.
Mezi ty nejlepší patří:
a) Přesvědčíme vás, že…
b) Tohle je důvod, proč…
c) Uhodneme váš/vaše/...
d) Jediná X v...
e) Všichni šílí z…
f) X krásných fotek / krásné fotky / fotky v článku /…
g) X vás rozpláče
h) O tomhle mluví všichni! ...
i) X věcí, které ví/znají/umí pouze...
Těchto 12 dojemných fotek domácích mazlíčků s dětmi vás rozpláče.
10 věcí, které ví o vybavení na snowboard jen profesionální sportovci
Přesvědčíme vás, že za bydlení nemusíte utratit majlant
Nejkrásnější domy světa, fotky v článku
Všichni šílí z nových chytrých hodinek, a vy?
Dejte si pozor, aby vaše titulky nepůsobily jako clickbait nebo jím doslova nebyly. To by bylo kontraproduktivní. Mnoho lidí už senzační nadpisy zpochybňuje a proto s nimi nemarní čas. Pokud navíc nedodržíte slib, který jste v titulku uvedli, ztratíte čtenářovu důvěru a může se stát, že už na další váš článek neklikne.
3) Používejte čísla
Seznamy jsou nejoblíbenější typy článků pro uživatele.Ptáte se proč? Titulek sám o sobě naznačuje délku článku a možnost jej jen proletět očima přes nadpisy či přeskakovat z jednoho bodu k druhému. Kromě seznamů jsou efektivní i statistiky a data, které indikují, že článek je podložen fakty a reálnými výzkumy.
PŘÍKLADY
10 způsobů, jak zaujmout zákazníky zajímavým obsahem
71% uživatelů Instagramu nezná všechny jeho funkce
2 ze 3 Čechů neví, jak se správně stravovat.
5 nejlepších aplikací pro dodržování pitného režimu
4) Položte otázku
Pokládání otázek má hned dvě výhody. První z nich je psychologický efekt, který nutí čtenáře chtít znát odpověď. A tím druhým není nic víc a nic míň než ideální řešení pro vyhledávače. Google je nastaven tak, aby vyhledával ty nejužitečnější články a weby, pro daný dotaz uživatele.
Jak vařit bez lepku? Nejlepší bezlepkové recepty z hrachové mouky
Kolik vody mám vypít denně? Aplikace, která hlídá pitný režim za vás
Jaký druh pizzy jste na základě vašeho dnešního outfitu? Udělej si test
Jak správně pečovat o zlatou rybku
Které značky oblečení jsou eco-friendly? 5 předních českých slow fashion značek
5) Pište opravdu dlouhé titulky
V rámci již zmíněného výzkumu S. Raysona bylo zjištěno, že nečekaně velkou míru prokliku mají články s relativně dlouhými nápisy. Ideální počet slov v titulku je celých 15. Nebojte se delších titulků, obecně totiž fungují.
Nejnovější zjištění ze světa výchovy: Děti potřebují lásku a porozumění. Cukr a bič je problém staré generace. (17 slov)
Tiny Living aneb bydlíme v mini domku: 12 tipů, jak zorganizovat malý prostor prakticky a esteticky (16 slov)
Kolik vydělávají influenceři za reklamu na Instagramu? Získali jsme skutečné výdělky nejslavnějších českých influencerů a blogerů, kdo vydělává nejvíce? (20 slov)
6) Klíčová slova na prvním místě.
Abyste byli ještě lépe dohledatelní ve vyhledávačích, nezapomeňte použít klíčová slova hned na prvních místech titulku. Pokud je toto pravidlo propojeno s pár dalšími z našeho seznamu, dává vám velkou výhodu. Nejen, že budete technicky snadno dohledatelní ale zároveň budete zbytkem nadpisu stále působit na psychiku a vyvolávat zvědavost.
V neposlední řadě, poslední pravidlo Abyste dosáhli úspěchu, vždy je nejlepší mít hned několik variant titulků, ze kterých můžete vybírat. Klíčem není napsat tu největší senzaci, ale ten nejefektivnější nadpis. V každé variantě můžete využít jiných pravidel a sami tak zjistit, které se na článek hodí nejvíce a které je naopak nevhodné.